بلاگ چوب پلاس

خانه » بلاگ چوب پلاس » طراحی محوطه ویلا | محوطه سازی ویلا

درباره طراحی محوطه ویلا | محوطه سازی ویلا

معرفی بهترین محصول در طراحی محوطه ویلا !​

طراحی محوطه ویلا | محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه ویلا که این روزها بیشتر با محصولات نوین همچون چوب پلاست انجام می‌شود، یکی از فعالیت‌هایی بوده که صاحبان ملک به آن توجه ویژه‌ای دارند. محوطه سازی ویلا نه تنها به شما امکان استفاده بهینه از فضای بازی که در اختیار دارید را می‌دهد، بلکه به طور چشمگیری موجب افزایش هزینه ملک خواهد شد.
اینکه چگونه می‌توان محیط بیرونی ویلا را زیباتر کرد، قطعا چالشی بزرگ برای کارفرمایان خواهد بود. از سوی دیگر نیز، مجموع کارهایی که باید برای دلپذیر کردن فضای بیرونی ویلا با صرف هزینه‌های کم یا با بودجه‌های متفاوت انجام دهید، حایز اهمیت است.
گاهی ویلاهایی را می‌بینیم که فضای بیرونی آنها نادیده گرفته شده‌اند. دیوارهای ناهموار یا دیوارهای گمنام، ورودی‌های یکنواخت، حیاط‌های ساده، پاسیوهای خالی و باغ‌هایی که بیش از حد رشد کرده‌اند. به این فکر کنید که اگر محیط بیرونی تغییر پیدا کرده و به طور درست و اصولی طراحی شود، شما دارای فضای خاص و شیک خواهید شد.

طراحی محوطه ویلا به سبکی مدرن !

معرفی بهترین محصول در طراحی محوطه ویلا !

اگر بخواهیم برای طراحی محوطه ویلا به شما محصولی را معرفی کنیم، قطعا چوب پلاست است که در کنار جلوه زیبایی، کیفیت بسیار بالایی دارد. این متریال هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کیفیتی با محصولات که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، رقابت دارد.
چند کاربره بوده این پروفیل که در انواع مختلف تولید می‌شود، باعث شده تا بهترین جایگزین چوب طبیعی باشد. هم به عنوان نما چوبی و هم در زمینه‌های دیگر از جمله : کفپوش، دیوارپوش، سازه‌هایی همچون آلاچیق یا پرگولا حتی برای کفپوش دور استخر نیز کاربرد دارد.
به همین علت نیز می‌تواند بهترین انتخاب برای محوطه سازی ویلا باشد. از ویژگی‌های منحصر بفرد این محصول می‌توان به مختص فضای باز بودن آن اشاره کرد. یعنی تنها برای فضای باز و نیمه باز طراحی شده و در برابر هر نوع آسیب بیرونی قطعا بادوام است.

طراحی محوطه ویلا به سبکی مدرن !​

اصول طراحی محوطه ویلا !

طراحی محوطه ویلا با نماسازی !

عملیات‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برای بهبود ظاهر محوطه ویلا انجام داد. سبک‌های مختلفی همچون نما که می‌توانیم از حفظ خط بین داخل و خارج گرفته تا ایجاد یک کنتراست بصری یا یک گرادیان یا ترکیب بین سبک‌ها استفاده کنیم. با این حال همیشه ساده‌ترین طراحی‌ها، جذابیتی چندین برابر خواهند داشت.

بسته به نوع ویلا این امکان وجود دارد که فقط بر روی دیوارها یا مناطق اطراف آن عمل کنیم و یا در سایر عناصر تشکیل دهنده نمای بیرونی دخالت کنیم. برای مثال می‌توان برای جذابیت هرچه بیشتر نما از نرده چوبی استفاده کنید. یا در بخشی از نرده‌ها فلاورباکس قرار دهیم تا فضایی خاص بوجود آید.
مهم‌تر از همه، نمای بیرونی در طراحی ویلا را می‌توان با چیدمان نقاط نور و منابع روشنایی بهبود بخشید. قرار دادن نورافکن‌های پله‌ای در کنار دیوارها یا در موقعیت‌های مهم مانند ورودی می‌تواند با صرف هزینه‌ای اندک چهره جدیدی به خانه ببخشد.

اصول طراحی محوطه ویلا !​

طراحی محوطه ویلا را با سازه خصوصی کنید !

در محوطه سازی ویلا برای اینکه بتوانید مکانی خصوصی داشته باشید، بهتر است از سازه‌های مدرنی همچون پرگولا چوبی یا آلاچیق چوبی استفاده کنید. برخی اوقات نیز می‌توان پا را فراتر گذاشت و حتی کلبه چوبی اجرا کرد. اما این بستگی به شما دارد که کدام یک را انتخاب می‌کنید.
این روزها عموما از آلاچیق و پرگولا در محوطه سازی ویلا استفاده می‌شود. در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا شده و امکان استفاده در فضول مختلف سال را برای شما فراهم می‌نمایند.

طراحی محوطه ویلا را با مبلمان زیبا کنید !

در محوطه سازی ویلا عناصر مبلمان را می‌توان در مرکز باغ یا حیاط اجرا کرد. حتی می‌توان در بالکن یا تراس ویلا در صورت فضای کافی، محیطی مناسب برای اجرای مبلمان در نظر گرفت.
برخورداری از صندلی، مبل و میز آتشدان یا باربیکیو، نیمکت یا … با سبک و طرحی که بتواند محیط را زیباتر کند، سرمایه‌ای است که باید در نظر گرفته شود. زیرا علاوه‌بر زیبایی، فضای بیرون را نیز کاربردی می‌سازد.
از سوی دیگر مکانی ایده‌آل برای سپری کردن زمان خواهد بود. شما می‌توانید ساعت‌ها در این نقطه نشسته و بحث یا گفتگو با اعضای خانواده و دوستان بپردازید. همچنین اگر از باربیکیو در این قسمت استفاده کنید، می‌توانید به عنوان فضای غذاخوری نیز، این محیط را داشته باشید.

طراحی محوطه ویلا با نماسازی !​

طراحی محوطه ویلا را با کفپوش شیک کنید !

اگر می‌خواهید محوطه سازی ویلا را شیک و متفاوت کنید، کفپوش چوبی قابل اجرا با چوب پلاست می‌تواند بسیار مناسب باشد. هنگامی که شما از این کفپوش در منطقه مورد نظر برای طراحی ویلا استفاده کنید، به ترکیب متفاوت و شیک آن پی خواهید برد. می‌توانید ورودی در کنار مسیر رفت و آمد تا منتهی به مبلمان را حتی زیر مبلمان را با کفپوش زیباسازی کنید.
این بستگی به سلیقه شما دارد که ترجیح می‌دهید در کدام منطقه از کفپوش استفاده کنید. اما در محوطه سازی ویلا عموما نقطه نشیمن یا فضایهایی پرتردد را با کفپوش زیباسازی می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا محیط مورد نظر ظاهری یکدست داشته باشد.

طراحی محوطه ویلا را با کفپوش شیک کنید !​

طراحی محوطه ویلا را با گیاهان زیبا کنید !

در محوطه سازی ویلا وجود گیاهان، کاری جز بازسازی و زیباتر کردن نمای بیرونی نمی‌تواند انجام دهد. بنابراین با انتخاب انواع خاصی از گیاهان می‌توانید سبک را مشخص کنید. حتی می‌توانید با انتخاب هوشمندانه فلاورباکس، زیبایی گیاهان را چندین برابر کنید.
به عنوان مثال، اگر عاشق سبک‌های عجیب و غریب هستید، می‌توانید درختان نارگیل، موز، سیکا، درختان نخل را حتی در نسخه‌های بونسای یا آپارتمانی آنها انتخاب کنید. برای این منظور نیز باید از فلاورباکس‌های مناسبی که از اعماق و ابعاد قابل قبول برخوردارند استفاده کنید.

طراحی محوطه ویلا را با زیباسازی باغچه تکمیل کنید !

در محوطه سازی ویلا زیباسازی باغچه با کاربرد عناصری همچون نرده چوبی، پارتشین و … قطعا یکی دیگر از مواردیست که باید به آن توجه شود. هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید محوطه ویلا را تغییر دهید، بهتر است این کار را از صفر تا صد تکمیل کنید. بنابراین اهمیت به باغچه و مرزبندی و زیباسازی آن بسیار اهیمت خواهد داشت.
در هر حال حال محوطه سازی ویلا پروژه‌ایست که با توجه به زمانبدی کارفرما و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، در کمترین زمان ممکن قابل اجراست. اینکه قبل از هر اقدامی اطلاع داشته باشید چه محصولی برای این کار مناسب است، هم موجب کاهش هزینه‌ها شده و ارزش ملک را افزایش خواهد داد.

طراحی محوطه ویلا را با گیاهان زیبا کنید !​
Rate this post
مشاوره رایگان